Saturday, June 22

masanya akan tiba juga nanti

Mati
satu perkara yang pasti
semua orang tahu yang dia akan pergi
satu hari nanti 
untuk berjumpa dengan Ilahi.

Andai bersedia diri
pasti bisa gembira di sana nanti
jika sentiasa alpa dalam dunia sendiri
kelak jiwa akan merasa rugi.

Sudah lama tidak diketuk begini
exam membuatkan jiwa aku jauh
jauh untuk lebih mendekati sang Pencipta.
Aku hidup dalam 'dunia yang direka'
hanya untuk mencapai apa yang dicita.

Andai jiwa dijemput waktu ini
apa yang akan aku persembahkan pada Dia nanti?
malu dengan diri sendiri
sebab buat macam orang yang tak ada pedoman diri

Astaghfirullah al-aziiim

andai nanti aku dijemput pergi
harap dapat titipkan doa buat aku 
at least dalam sehari
sedekahkanlah Al-fatihah buat aku
walaupon aku tahu siapa lah sangat aku untuk kamu
tapi kalau atas dasar saudara seislam 
alasan ini harapnya laku
*********************************
Dia pergi dijemput Ilahi.
usianya lebih muda dari kami,
tapi Allah lebih sayangkan kamu, Sumi.
:: Sumaiyah Romli ::
(mohon sedekahkan Al-fatihah buat arwah).

Berkenalan masa pergi London itu hari.
Tak sempat kenal lama.
Cuma sempat tahu nama, ambil kos apa.
Bila dapat berita tentang kemalangan yang menimpanya
kotak memori aku ligat 'mencari' muka dia
walau samar-samar saja yang datang
tapi saya rasa saya tahu kamu yang mana
moga kita boleh sambung berukhuwah di sana?
mungkin?
:'(
Allahummaghfirlahawarhamha

No comments:

Post a Comment