Sunday, June 30

dia mahu ke korea

katanya pada saya summer hari tu
itu cita-cita dia
mahu jadi doktor macam kakak dia ni, tapi nak ambil medik di korea
saya cakap lah dekat korea JPA tak hantar student untuk ambil medik
dia tanya JPA taja buat bidang apa di sana
Engineering
dia tanya engineering tu apa
saya pon cuba terangkan pada dia

sebenarnya dia nak ke korea
hanya untuk jumpa GD dia
katanya satu hari nanti jangan terkejut kalau GD kenal dia
hahaha
angan-angan budak tak matang
saya layan saja
nasib badan lah ada banyak adik yang suka berangan...lol lol lol )

siang tadi lepas balik dari exam
saya telefon mama untuk tanya kabar
(walaupun baru saja telefon jumaat lepas)
cerita punya cerita terkeluarlah topik result adik-adik
mama kata result mereka semua jatuh

mama kata mama nak marah
tapi kesian 
tak jadi marah
mungkin mereka semua terlalu penat untuk berulang alik dari Jitra-Alor Setar
lepas arwah mak tok pergi
mama terlalu rindu sampai hanya mahu berada di rumah mak tok
katanya lebih dekat, terasa seperti arwah masih ada
adik-adik semua kena ikut mama
kasihankan mama yang terlalu rindu terhadap ibunya yang telah pergi itu.

jadi sekarang ni bukan salah sapa-sapa lah mama kata
Muaz yang dulu selalu top 3 jatuh jadi nombor sepuluh
Ammar yang selalunya senang untuk menghafal subjek agama hanya average saja markahnya
budak yang nak ke korea tu pula hanya dapat 2A untuk subjek PMR nya
muaz, ammar, muiz, aisyah (budak nak ke korea tu)
pening saya memikirkan adik-adik saya
saya mahu mereka berjaya
at least dapat capai apa yang diimpikan mereka
even angan-angan tak masuk akal nak ambil medik di korea
macam mana ni kak hani nak buat dengan kamu semua?

Semoga Allah sentiasa pelihara adik-adik saya, makbulkan segala permintaan dan impian kecil mereka.
:
')


No comments:

Post a Comment