Thursday, June 13

berita gembira dari Mama

Sekarang student universiti di Malaysia dah start cuti
kakak pon dah sampai rumah dua hari lepas
cuti kali ni lain sikit aku rasa, sebab kakak dah pandai masak! Ddaebakk!
dan kakak bawa balik satu berita gumbira. hahaha
*baru hari tu aku buat iklan free dekat sini, Allah Maha Mengetahui  :)
aku rasa Mama lah orang yang paling eksaited sekali bila dapat berita tu..haha.. Mama Mama  (>.<)

“Hari ni nyih makan apa?”
“Adik makan nasi dengan ayam masak kicap”
“Sapa masak? Ka beli?
“Kakak lah masak.”
“Ohh? Betui ka adik? Haha. Sedap dak kakak masak? Adik suka dak kakak balik?”
“Mestilah suka. Sedap sedap. Adik makan banyak.”
Nyih nyih. Budaknya sangat memilih untuk makan. Mau yang sedap-sedap saja. Mau yang panas-panas saja.

Bila aku cakap dengan kakak pulak :
“Amboiiii, dengaq kata dah pandai masak? hehe. Masak apa hari ni?”
“Mana adaaa..besa-besa ja..goreng udang, buat sayur sikit, pastu aku nak buat ayam masak halia, taktau ah camna silap bubuh kicap ka apa…tak jadi la pulak bla bla bla
(tapi tadi muiz kata dia dia makan ayam masak kicap? (-,,,-)  [first trial kann..haha]

Mama habaq kata ada orang minat dekat kakak aku dekat UIA tu.
Aku gelak guling-guling dengaq berita gumbira ni tadi. (knowing her, hmmmm…)
dari first year kot dia pendam, tapi tak berani nak approach kakak aku. (itulah kakak, cengei lagi…)
Aku tau ja Mama sangat eksaited bila dengaq benda-benda macam ni, cumanya to the extent untuk kahwin masa study, tak kot.. heh.. big boss (Abah) mana bagi. Even bila Abah tahu pasal ni pon cool ja dia, sebabnya kakak aku takdak hati dengan budak tu, so a big relief jugak kot untuk Abah. hah. Abah Abah… faham sangat…
Aku tanya Mama :
“Mama dulu macam mana?”
“Ramai. Mama ja buat derk. Tak layan lah.”
hah. No komen. Ni angkat bakul tak terangkat ka apa ni Mama?

P/s:
-luahan hati pasal semalam dekat Mama memang tidak mengecewakan. She comforted me. A lot.
-luahan perasaan tentang penyakit hati, Mama suruh banyakkan solat T__T
-luahan jodoh tak sampai lagi, mama kata tunggu ja lah, nanti nanti nak final year ada lah tu (nak kata macam kakak lah tu. heh!) Tapi kalau takdak jugak?  [-___-“]

Depa bukan baca pon blog ni. dah penat invite ke emel bagai…tak palah…Apa-apa pon, i luv you Mama!

No comments:

Post a Comment