Tuesday, April 30

of library

ASSALAMUALAIKUM w.b.t
Hari ini dalam sejarah
dah lama dah tak buat keja ni
balik dari kelas aku singgah library
hahaha
 bajet rajin lah kau
(tapi kalau aku balik rumah, mesti katil ja tempat aku).

Lepas kelas tadi masa tengah turun turun tangga dari bangunan department 36 tu, aku siap berhujah berperang dalam hati, nak pi library ka tak mau, nak pi ka tak mau. 

Sampai ja kat library tu, penuh. Aku senyum.
hahah. Nak patah balik. (nampak sangat tak ikhlas langsung)
nasib baik masa aku nak toleh nak balik, ternampak satu tempat kosong.
Rezeki dari tuhan. Ada kosong.
yang aku nak cerita kat sini, aku tidur jugak kat library tu. hahaha.
cant help lah Hani kau punya kuasa tidur tu… buat malu jaa kat budak arab sebelah tu!

SPM 2008
Mak ayah mana yang nak biar anak dia tak berjaya kan?
Dulu sebelum SPM, ayah aku teramatlah risaukan aku. Risau sebab suka tidur sangat.
Balik sekolah, tidur. Malam malam kalau tak ada tusyen, pukul 9 tu dah syahid dah. Jadi sebagai seorang ayah yang sangat concern dengan anak dia yang akan ambil SPM, dia mulalah berleter.

Setiap hari ok, setiap hari lepas balik dari sekolah ayah aku akan halau aku.
Halau tak bagi dok kat rumah. Dia akan suruh pi study di library.
Mula-mula agak annoying kot, setiap kali habis lunch ayah aku akan tanya, “Pi library tak arini…?”
Dan ini ayat abah kalau aku malas nak keluar pergi library :
“Tolong lah Hani, tolonglah. Kalau kat rumah kamu tidoq ja. Abah malas nak bising-bising. SPM dah dekat. Tolong lah, kali ni ja. Nanti habis SPM kamu nak terperuk dalam rumah ni 24 jam pon tak pa…”
Dan aku kalau bab ayah aku merayu buat ayat-ayat sedih ni, aku lemah laa. Ayah kann, sapa tak sayang.

So aku pon patuh ja lah kayuh basikal tengah-tengah panas. heh. (overnyaaa!!!)
Tak lah, naik motor. Sampai motor aku bunyi krek krek sebab dok ganyah sakan sangat pi library tu.
ha ha ha  (padahal library 5 minit ja kot dari rumah! Ganyah mendanya…)

*That was my story Of Library.  Act, I do enjoy spending my time there. Cuma library kat sini tak sama macam kat Malaysia yang jauh lebih aman dan tenang. Masa 2nd year dulu selalu jugak aku lepak library. Tapi lama-lama (bila dah meningkat usia ni) rasa boring ah. Mungkin sebab tak ada orang yang nak push aku macam yang my dad buat 5 years back.
Ok Abah, I miss you!
  :D


Ps : Sedar Hani! Bangun! Final dah dekat kot. Kurang 2 bulan. Kau dah study apa...? Habuk tadak!

Vocab baru ---->
ganyah : guna semahu-mahunya tanpa menghiraukan keadaan kesihatan alatan tersebut.
sakan : terlalu/teramat/seronok etc (yang bermaksud kita enjoy dengan benda tu...kot?!   Y-___-Y


No comments:

Post a Comment