Friday, May 22

seluar pendek

di'besar'kan dalam environment yang boleh dikatakan soleh di mesir ni
bersyukur jugak lah dicampakkan kat sini

sungguh pon suasana di sini kurang memewahkan jiwa sendiri
tapi hakikatnya cukup ja kita ni kalau nak hidup dengan apa ada
kan?

dulu ada jugak la cita-cita nak ke negara omputih
atau paling lekeh nak ke korea sana
mungkin cuma dok teringat nak enjoy ja kot masa muda dulu
jadinya fikiran tertumpu pada apa yang dirasakan sempurna
hee?

tapi allah maha tahu
yang aku ni memang tak mampu
untuk melawan diri dan nafsu
kalau aku ditempatkan di negara-negara sebegitu
hoh?

dan semalam aku pergi ke universiti macam biasa
malas juga pada awalnya untuk ke kelas sebenarnya
sebab kelmarin baru sahaja habis exam yang mencabar minda
ingat nak sambung bermalasan di rumah untuk sehari dua
hew?

tengah hari itu aku lepak di taman universiti
sambil meneliti orang yang lalu lalang di hadapan aku
nun jauh di satu sudut
muncul satu lembaga berseluar tiga suku
nampak la iras kemelayuan nya di situ
aurat nya tertutup
jangan risau
kan aku dah cakap
budak mesir ni semuanya  soleh
pilih aja lah untuk buat laki
luls?

bukannya apa
hak individu pon
nak pakai apa
tapi kan lagi manis
kalau kamu berseluar panjang
pergi ke kelas
melayu ni terkenal dengan sopannya
tak kata berseluar pendek itu kurang sopan
tapi akak rasa kalau awak 'fully covered'
kan lagi hensem, sopan, charismatic gitu
rupa pon dah ada
kan?

tak payah nak hipokrit
itu antara ciri lelaki yang aku suka
cettt?

disebabkan aku sekarang
dah jadi yang paling senior
sukati ja kan nak komplen
akak sayang adik-adik akak
ada kena mengena ka? haha
tapi tak kata la kan
adik aku kat rumah tu pon
 jenis yang pakai seluar tiga suku
cuma wonder jugak la kalau di malaysia
bole ka berseluar pendek untuk ke kelas?

takpayah nak cakap kencang la hani
tarbiyah diri sendiri pon berterabur lagi


1 comment:

  1. hai sape plak la yg bseluar pendek dah buat kak honey mara neyy hekhek

    ReplyDelete