Sunday, May 17

16 Mei 2015 - a day to be missed

beberapa perkara yang buat aku cuba bangun pagi ni  (macam poyo jugak la tulis benda ni luls) :

1-
Kelas Dr Soad

Aku jarang-jarang datang kelas doktor ni. Dulu mungkin sebab clash dengan kelas mengaji Ustazah Maha. but then bila dah khatam, sebenarnya takda sebab pon untuk ponteng. Malas ja lah yang pasti. hah

So siang tadi aku gagahkan diri jugak la untuk pergi. mama selalu cakap "it's better late than never" so aku memang manfaatkan benda ni dari dulu sampai sekarang hahaha. tadi sampai di kelas pukul 11.30 duh. lewat setengah jam ah. hewhewhew. tapi apa yang buat aku seronok arini pasal ada case HF due to thyrotoxicosis. indirectly doktor dah tolong aku revise sikit-sikit untuk exam end round surgery this coming wednesday. cuak tak cuak hoho

2- Kelas Dr Husam Muwafi

Rabu aritu lepas aku pergi jumpa Doktor Heba untuk setelkan benda, aku terjumpa jiran sebelah rumah aku ni ; Dr Husin. tak sure jugak Dr Husin ni sudanese or egyptian. tapi yang pasti aku seronok la jumpa dia dekat uni itu hari hehe. ya la, selama ni aku jumpa kat depan rumah dia ja untuk minta duit maintenance imarah. asyik pergi dua tiga kali ketuk rumah, minta duit, then balik. gaya AhLong betei. buat malu keturunan khanna ja. hahaha. in the end of our conversation, Dr Husin did mention pasal kelas Dr Husam. since dia baru tahu aku student final year, so dia tanya awak tak attend ka kelas Dr Husam tu? dan dia recommend sangat untuk join kelas ni. sangat beneficial katanya.
Dulu masa awal tahun ada ja kakak senior bagitau pasal doktor ni tapi sebab kalu tak silap doktor start lewat siket ka entah la macam mana, ni baru teringat balik pasal kelas ni. yang best nya point yang Dr Husam ajar arini exactly sama dengan apa yang Dr Tamer ajar dalam kelas. So bole la buat revision sikit-sikit, perangat mana yang bole. kalu biar lama-lama kang basi, rugi ja benda-benda tu dalam otak hewhewhew. and to my surprise budak arab banyak gil tadi! tau-tau la kan budak arab ni memang pilih cikgu siket. so kalau lecture hall tu penuh/hampir penuh, maknanya cikgu tu mesti best. that is how we 'read' egyptians muahahhaa. dan tadi lecture hall A (depan kelas anatomy tu) penuh jugak la sekerat hall tu heh. Mustafa pon ada tadi, dengan beberapa muka yang aku kenal. rajin jugak dorang ni, weekend-weekend datang kelas. budak melayu buat apa hah kat rumah tewwwww? :3 miaw miaw

3- Kelas Dr Tamer

macam biasa lah, tusyen doktor petang sabtu still on, eventhough sekarang dah masuk round surgery. tapi bagus ja pon, at least tak tinggal IM yang super duper triper banyak tu! dan sekarang ni aku baru dapat rentak nak study/hafal IM tu. Ohhoi dah nak abes kelas baru nampak cara ka hani oiii?!
since arini 16 mei ; hari guru kat malaysia, so weolls pon buat la (konon-konon) small celebration untuk DrTamer. he was surprised, comel ja doktor. so cute hahaha. ucapan doktor dalam kelas tadi sangat mengharukan jiwa jantan aku hoho. naseb tak nanges luls. inshaallah doktor, kitorang semua akan terus berusaha to make you proud, dan untuk jadi doktor yang hebat, bermanfaat dan baik hati macam doktor. DOKTOR TAMER SANGAT PENYABAR ORANGNYA. that is the best side of him, sama macam Abah. 
we do love you doctor, to the moon and back, beyond the galaxy, then return back to the earth! muaahh >_<

4- Dayah's birthday

arini besday kawan terbaik aku. hidayah nama dia. bila ya aku mula rapat dengan dia? hmm, masa INTEC dulu kot. kat maahad dulu tak rapat sangat pon. kenai gitu-gitu lah. lagipon dulu dayah pengawas kat sekolah (which means kalu pengawas ni kiranya dah jadi part of BDK lah). dulu kat maahad aku asyik rebel ja memanjang, tambah-tambah bila geng BDK (certain people lah) yang kalau tak pakai jarum tepi tudung pon nak kena denda. so memang aku sangat lah kurang sebulu (dulu memang tak kuasa nak berbulu dengan mereka-mereka itu pon) dengan BDK ni. tapi aku tahu dayah bukan macam tu. I know her.
yang paling aku ingat masa kat sekolah dulu dayah pernah buat garam belacan (buat sendiri babe...!) untuk cicah dengan mangga muda pi sekolah, itu lah the most memorable part dalam fatrah menjadi maahadian (luls). kalu nak cakap pasal jasa dayah untuk aku mungkin tak tertulis dekat sini. banyak sangat.
sangat terharu la bila terkenangkan balik masa first year dulu, dia dengan aman la yang providekan tempat untuk aku tidur, study sama-sama, nak menangis sebab stress nak ingat benda medik yang sangat banyak tu! huhu. macam mana tiap tahun kalu nak exam aku akan mengadu kat dia, then dia akan bagi nasihat. oh dayah, untung sangat sapa yang dapat dayah, knowing her, mashaAllah. dah la pandai mengajar, hebat dalam planning and everything lah. lagi satu, tangan dayah yang panas pon sangat berjasa untuk orang raynaud's macam aku. see, banyak sangat benda manis! 
kami doakan dayah dikurniakan segala kebaikan, dipermudahkan segala urusan, dan diberi kebahagiaan yang abadi, dunia akhirat inshaallah amiiin.
oh, mama pon kamceng jugak la dengan mak dayah since kitorang pernah terperangkap kat syria dulu masa 2nd year. 

_______________________________________

aku puas la arini sebab aku make a full use of my time. takdak la kat atas katil ja macam weekend-weekend sebelum ni. Harapnya hari-hari mendatang ni pon aku bole penuhkan dengan benda-benda yang bermanfaat, inshaallah. so mari lah kita sambung study balik kay. End of my today's diary
:)


nak upload gambar dengan Dr Tamer tadi tapi takut bocor. takpalah, kita simpan dalam kenangan sudeh :P

2 comments:

  1. aaaahh rindunya kome berduaa..kem salam dayah :)

    ReplyDelete
  2. hi..jalan2 sini sambil follow. jangan lupa komen dan follow blog saya . terima kasih :)

    http://www.yayacendana.com/2016/12/the-cosry-bumijaya-kiara-cosry-sdn-bhd.html

    ReplyDelete