Sunday, March 18

contengconteng

 ..Assalamualaikum..

Just wanna say "hi" to all my readers, as this week, no up-date-post kt blog ni...sja membizikan diri cket sejak akhir2 ni...walaupon sebenar-benarnya tak bizi pon.. :D
kita dah nak berceloteh cket ;)

ALHAMDULILLAH...
ALLAH maha kaya...anything can/will happen, atas kehendakNYA..

alhamdulillah, minggu ni aku rasa bahagia. sebabnya? sebab aku rasa perjalanan minggu ini, cukup membuatkan aku puas..

banyak yg dah berlaku. 
first, pasal penyakit 'down+inferior' aku yg susah sgt nak surut-surut ni. tp alhamdulillah, DIA dah hantarkan byk org utk sentuh hati aku. minggu ni, banyak yang aku dapat. kata2 semangat, kata2 motivasi, kata2 pujian, kata2 teguran, etc. hehe. even kena tegur buat salah pon, still aku bersyukur. [ewah, lagak positif laa sangat kan!]
ampa (means 'korang' ya dlm bahase k-el; KL) pernah tak dengar kata2 ni: "pujian orang terhadap kita adalah satu RAHMAT dariNYA, sebab DIA telah menghijab kelemahan/keburukan kita di mata orang lain".
jadi, syukur tu penting..!

Be positive
sejak ada FB 2 3 menjak ni, sakan jugak laa masa2ku dihabiskan di situ..amek tau pasal org lain, GOSSIPs, jadi stalker (hehe, jarangjarang k), tp yg penting; aku nak cari semangat org lain..kadang2 tu, kita x tau mcm mna ALLAH nak bagi teguran kt kita, right? so aritu masa tgh scroll down my 'home', terjumpa laa satu pic ni..


aiman azlan's pic

So, keep on worrying bukanlah the BEST solution untuk kita terus maju ke hadapan. Sapa yg x risau nak exam, nak berjaya.Tapi apa yg kita patut buat adalah berusaha, berusaha dan terus berusaha.. No matter what the result will be, DIA nampak usaha kita, insyaALLAH. 
Jadi kawan-kawan, jom kita stadi sama-sama! Bukan kejar MUMTAZ ja, tp juga MUMTAZ di sisi-NYA.insyaALLAH amiiiin ;D


p/s: aritu kak paan dah selamat pulang..best laa tgk kakak2 abang2 yg dah balik for good..dah bole jadi doktor dah diorang..moga kita juga satu hari nnt bole jd mcm tu jugak! amiiiiin, insyaALLAH :)

last farewell-with kak paan! ;)

No comments:

Post a Comment