Wednesday, May 23

random

ASSALAMUALAIKUM

bangun pagi, gosok gigi, cuci mata, tengok cerita..

heh.. aku merapu ja ni..( tak tau nak buat intro apa)..hmmm~
bila bukan kat depan laptop, rasanya macam banyaak ja benda yang nak tulis, tapi bila dah menghadap depan ni, blank pulop segho..huh~

alhamdulillah, dah abes sudah exam praktikal.. and lagi 10 hari, kita akan sama2 berjuang untuk written pulak..fuh~ berdebau rasa hati ni..

banyak lagi tak cover. malasnyaaa....
(tapi macam banyak masa ja kau nih, siap bole post 1 entry!)
ha ha ha.

hari ni tiba-tiba aku ada mood GEN9 siket. hehe.
batch aku ni kan, bila pikir-pikir balik, macam menarik pulak..
-------------------------
mungkin sebab semalam dapat Al-Jauhar edisi last kot, tu yang macam terharu siket dgn set-set nih~
aku pon tak tahulah apa yang aku nak sampaikan sebenar, but just nak bagitau yg aku sayang sangat kat kawan-kawan aku nih
(erk, kenapa aku rasa macam agak ke'SKEMA'an di sini  :P) ...
ok hani, tak matang tak matang..

tapi kan,
aku suka gila part "cerita 4: cerita loghat kedah+pantai timur"
mau aku terguling2 baca cerita tuh. memang pandai lah sapa yang buat tu..
(aku lupa nak tengok sapa yg tulis, tapi rasa macam tak da)..
mohon izin laluan lah ya~ aku nak copy paste cerita tu, mana tau kot-kot ada kawan-kawan malaysia aku yang singgah sini...  ^_^  
bole la kalau nak tumpang gelak sama-sama~

LOGHAT KEDAH ka LOGHAT KELATE yang lagi munasabah ?

alkisah : (ni bahasa melayu baku tau)
ali pergi ke rumah pak leman untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada.

jom translate ayat kat atas ni jadi loghat kedah dan kelantan :

KEDAH: dia pi ghumah pak leman nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak!
KELANTAN: dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok!

ok, mana satu yang lagi munasabah, kedah or kelantan...?

KONKLUSI: tak mungkin pipi mak ali tak da, tapi bole jadi ja yang gigi maknya dah tak da.
kan?!

lawak ka?
hmmmm, NO KOMEN !    -____- 

i say GEN9, you say HEBAT!
GEN9
HEBAT
GEN9 
HEBAT
GEN9 
HEBAT!!!

all the best semua! selamat stadi ya~

no one can go back and change
a bad beginning, BUT
everyone can make a new start to create a
SUCCESSFUL/BLESSED ENDING !

No comments:

Post a Comment