Friday, March 30

tewas

Aku tak tahu apa masalah aku skarang ni!
Rasa macam selalu ja mengkufuri nikmatNYA..

Aku tension!
Stress dengan dosa2 yang aku buat.

Semua orang ingat aku baik. People don’t know, really don’t know, what kind of person I am..
Even me, myself, tak faham dengan diri aku ni.

Aku nak bertaubat. Aku nak jadi baik. Aku nak buang jahiliyah teruk aku itu.
Tapi aku tak mampu.
Semalam aku tewas lagi!
TEWAS!

Pada awalnya, aku cuba kawal diri.
Tidak mahu mengulanginya lagi.
But then, at last, aku buat jugak.
Arrrrrrgggggggggghhhhh….

Aku menyesal hari ni. Engkau buat dosa pd malam jumaat.
Yang esoknya adalah hari: penghulu segala hari.

Pagi ni aku rasa kosong. Fakir. Miskin. Rugi.
Astaghfirullahala’zim  *sigh*

Aku pegang Alquran, yang dah lama tak berbuka. Mula2 terdetik jugak, adakah aku akan jumpa ayat untuk mengubat hati ini, setelah perbuatan dosa yg telah aku buat terhadapNYA?!
Sedih hati ni. Nak pujuk, aku tak tahu. Aku rasa diri ni sangat hina. Nak menghadapNYA, nak mendongak minta ampun, aku takut. Serius, aku rasa diri aku ni kotor. Tak tahu nak gambarkan macam mana.
TAPI tadi…aku jumpa ayat ni :

{4:79}
‘ Kebajikan apa pun yang kamu peroleh, adalah dari sisi ALLAH, dan keburukan apa pun yang menimpamu, itu dari (kesalahan) dirimu sendiri. Kami mengutusmu (Muhammad) menjadi Rasul kepada (seluruh) manusia. Dan cukuplah Allah yang menjadi saksi.’

ALLAH… aku terharu. Aku malu.
Malu padaNYA. Malu pada Rasulullah. Malu dengan diri sendiri.
maka, 
berTAUBATlah, selagi Dia masih mengingatimu, memberi peluang padamu! 
ASTAGHFIRULLAHALA’ZIM

No comments:

Post a Comment